Behandelingen Tandarts Dekker

In de praktijk van Tandarts Dekker worden alle behandelingen door de tandarts zelf uitgevoerd. De assistenten helpen hem daarbij en beheren voorts de agenda en de pati├źntenadministratie.
Het is een algemene tandartspraktijk waarin met begeleiding en advies geprobeerd wordt iedereen zolang mogelijk plezier te laten houden van het eigen gebit.
Gebitsprotheses worden in samenwerking met Maarten Kempen Tandtechniek gemaakt. Kronen en bruggen worden vervaardigd door Van Noort tandtechnisch Lab die het werk voor ons in eigen huis vervaardigt (er wordt voor ons werk geen gebruik gemaakt van "buitenland constructies").

Extracties en napijn

Als er een tand of een kies getrokken is, geeft dit hinder. Extracties in de onderkaak geven in de regel meer last dan die in de bovenkaak. Zorg ervoor dat de wond (die in de meeste gevallen gehecht is met een zelfoplossende draad) zo veel mogelijk met rust gelaten wordt. Ga niet uitgebreid spoelen, want dit lost het stolsel op dat juist voor de genezing moet zorgen. Voor pijnstilling is brufen het meest geschikt, omdat deze pijnstiller de zwelling remt, die ontstaat bij extracties. In het voorkomende geval dat u geen brufen mag slikken heeft paracetamol met coffeïne de voorkeur.

U mag wel gelijk eten, maar zorg er dan voor dat de mond niet kapot gebeten wordt, als de verdoving nog actief is. Zorgt u er bovendien voor dat u niet heel koud of heel heet voedsel eet.

Ga niet in direct zonlicht zitten en vermijd bukken. De hechting moet minimaal 5 dagen blijven zitten. Daarna mag deze met een nagelschaartje doorgeknipt worden, als u daar last van heeft.

Tariefbeschikking NZA

Bij tariefcodes die eindigen met een * , bv P21* (Volledig kunstgebit bovenkaak) worden de materiaal- en/of techniekkosten afzonderlijk in rekening gebracht. Deze kosten staan er in de Tariefbeschikkingslijst nog niet bij.

2019: Prestatie- en tariefbeschikking Tandheelkundige zorg 2019- TBREG-19611-01.pdf